حواله دلار چیست؟

حواله دلار چیست؟

بسیاری از مجلات پس از پذیرش مقاله، هزینه چاپ آن را از نویسندگان مقالات دریافت می کنند. برخی از این مجلات هزینه ها را بر اساس دلار محاسبه می کنند.

حواله دلار چیست؟

حواله دلار

حواله دلار نوعی دستور پرداخت است که بر اساس آن یک بانک یا موسسه به تقاضای مشتری به یکی از بانک های کارگزار خود در خارج از کشور حواله ای را صادر می کند و از آن بانک یا موسسه می خواهد مبلغ حواله را به ذینفع پرداخت نماید.

در واقع جهت ارسال دلار از طریق یک بانک به حساب فرد یا شرکت در بانک مقصد از حواله ارزی به صورت دلار استفاده می گردد. امروزه حواله‌ دلار از طریق شبکه جهانی سوئیفت انجام می‌شود.

بسیاری از دانشجویان و اساتید نتایج فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود را در قالب مقاله به مجلات خارجی ارسال می کنند

که پس از پذیرش مقاله در مجله خارجی، نیازمند واریز هزینه ای تحت عنوان هزینه چاپ مقاله هستند و بسیاری از این مجلات هزینه ها را بر اساس دلار دریافت می کنند.

یکی از مشکلاتی که اغلب اساتید و دانشجویان در این زمینه بدلیل تحریم های بانکی با آن رو به رو هستند این است که امکان انجام حواله های بین المللی، داشتن کارت های اعتباری و انجام پرداخت آنلاین وجود ندارد.

شرکت بازرگانی پرشین با سایقه فعالیت در زمینه پذیرش و همچنین حوالجات ارزی به اقصی نقاط دنیا می تواند شما را در انجام حوالجات ارزی از جمله حواله دلار همراهی کند.

تمامی هزینه هایی که برای چاپ مقالات خود باید بپردازید شامل هزینه رسیدگی به مقالات، هزینه داوری سریع، هزینه چاپ، هزینه چاپ مقالات علمی، پرداخت هزینه ثبت نام مقاله، پرداخت هزینه شرکت در کنفرانس های بین المللی، پرداخت هزینه خرید کتاب، در شرکت بازرگانی پرشین در سریع ترین زمان ممکن طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت توسط کارشناس شرکت انجام می شوند و رسید بانکی در اختیار شما قرار می گیرد.

حواله از نظر نحوه و زمان انتقال به دو نوع تقسیم می شود

T/T یا Telegraphic Transfer :در این روش انتقال به صورت سریع از طریق شبکه سوئیفت در وجه ذینفع انجام می شود. این روش در سیستم صرافی به نام حواله مستقیم شناخته می شود.

D/D یا Demand Draft :این روش برای حواله در تاریخ آینده است و متعهد می شود مقدار مشخصی دلار به ذینفع در آینده پرداخت شود.

این روش در سیستم صرافی به نام حواله غیرمستقیم شناخته می شود.

به هر یک از این عملیات کارمزدی تعلق می‌گیرد که در مورد T/T معمولا کارمزد بیشتری دریافت می‌شود.

حواله دلار چیست؟

انواع روش های حواله دلار

سیستم بانکی Wire Transfer

خدماتپی پال PayPal

حواله مانی گرام Money Gram

وسترن یونیون Western Union

 

شرایط و قوانین حواله دلار

کلیه کارمزدها و هزینه ها جهت اصلاحیه و پیگیری مجدد بر عهده مشتری می باشد.

درصورتی مشتری اعلام به حواله مجدد کند باید کارمزدهای مربوط به حواله هم پرداخت نماید.

درصورتی که مشتری وجه ریالی حواله را داشته باشد فقط به نرخ روز با مشتری محاسبه و تسویه میگردد.

در ارسال حواله های شرکتی، درصورت درخواست بانک ارسال کننده، مشتری موظف به ارائه پیش فاکتور و سایر مدارک مورد نیاز به صرافی می باشد.

حواله با هماهنگي قبلي و در صورت تسويه کامل تا پایان وقت بانکی همان روز، قطعي تلقي مي گردد.

 

روش های حواله دلار

از طریق پی پال (PayPal)

پی‌پال یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت می‌کند و یکی از ابزارهای امن پرداخت هزینه دلاری مجلات به صورت آنلاین در اینترنت است

که به دلیل داشتن سرعت در نقل و انتقال مستقیم پول، سادگی و دقت بسیار محبوب و پرطرفدار است.

برای پرداخت از طریق پی پال نیاز به دسترسی و تسلط به نحوه عملکرد سیستم پی پال pay pal ضروری است.

اما از آنجا که امکان دسترسی برای همگان امکان پذیر نیست می توانید از خدمات واریز هزینه دلاری شرکت بازرگانی پرشین استفاده نمایید.

حواله دلار چیست؟

از طریق ویزا کارت یا مستر کارت (Visa Card/Master Card)

مسترکارت و ویزا کارت دو نوع از کارتهای اعتباری معتبر جهان می باشند که با داشتن بیش از ۱۴۰ شعبه نمایندگی در کشورها و همینطور با دارا بودن ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ دستگاه پایانه ATM , P.O.S در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارند.

از دیگر مزایای مستر کارت، ویزا کارت نیز می توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، نقد کردن وجوه از دستگاههای خود پرداز (ATM)، خرید از تمامی فروشگاههای بین‌المللی، خرید از تمامی فروشگاههای اینترنتی، تبادل مالی با شرکتهای بین‌المللی، انتقال پول از شعب ارزی کشور – بانکهای اینترنتی -صرافی‌ها – افرادی که مبادلات در این مورد را انجام می دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت حواله دلار  با کارشناسان شرکت بازرگانی پرشین تماس بگیرید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به صورت صد در صد تضمینی درخواست شما انجام شود.

این مطلب را منتشر کنید

آیا این مطلب را پسندیدید

0

مطالب مرتبط

کمترین نرخ حواله ارزی

قیمت حواله ارزی بر اساس نرخ فروش ارز و کارمزدهای آن متفاوت بوده و هر شرکتی اجازه دارد قیمت ها و کارمزدهای خود را تعیین کند. بنابراین با مقایسه هزینه دریافتی شرکت ها و انتخاب بهترین گزینه می توانید حواله ارزی را با کمترین نرخ ارسال نمایید.   ارز ارز عموماً نوع پذیرفته‌ شده‌ای از پول است که شامل سکه و اسکناس‌های کاغذی ...

نرخ حواله لیر

نرخ حواله لیر لیر ترکیه در سال های گذشته لیر ترکیه از جمله ارزهای پر معامله میباشد که میتوان نسبت به معاملات در تمام بازار ارزی کشور رتبه چهارم را به آن اختصاص داد به همین دلیل در ایران فقط با کلمه لیر شناخته میشود. با وجود تجارت مابین کشور ترکیه و ایران حجم 95% از معملات لیر بصورت حواله انجام میگیرد. انواع حواله لیر ...

بلیط لحظه آخری دنیزلی

بلیط لحظه آخری دنیزلی سفر به دنیزلی دنیزلی، قطب تجاری و صنعتی جنوب شرقی ترکیه است. این شهر به عنوان یک مرکز تجاری پر جنب و جوش در قرن 14 رشد کرد. صنعت نساجی این شهر بسیار مشهور و شناخته شده است. جهانگرد عرب، ابن بطوطه دنیزلی را شهری مناسب برای مقاصد تجاری با هفت مسجد، حمام، و بازار می شناسد. بسیاری از اقوام ...

آیا ترکیه در بحران اقتصادی میرود؟

آیا ترکیه در بحران اقتصادی میرود؟ به طور قطع تحولات اخیر در بازارهای مالی ترکیه هشدار دهنده بوده است.لیر، پول ملی ترکیه از اول سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. ارزش سهام در بازار ۱۷ درصد کاهش یافته. این کاهش در محاسبه با دلار که بیشتر سرمایه گذاران خارجی با آن معامله می‌کنند، نشان ...

بلاگ پرشین

پرشین را در دنبال کنید