خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه

۱۳۹۹/۰۱/۲۸

خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه

خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه در طی سال های اخیر به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا توانسته است بسیاری از مشکلات ایرانیان را حل کند.

جدای از این که دولت و مردم کشور ترکیه از دیرباز روابط مسالمت آمیز و خوبی با ایرانیان داشته اند سیستم بانکی ترکیه نیز به سیستم بانکداری جهانی متصل می باشد و به همین جهت ایرانیان توانسته اند در این مدت از خدمات خوب بانک های ترکیه بهرمند شوند.

شاید یکی از مهم ترین خدمات در سال اخیر امکان افتتاح حساب در ترکیه بدون نیاز به داشتن کارت اقامت بوده است که این امر سبب شده بسیاری از ایرانیانی که درصدد سرمایه گذاری در جای امن و بدور از نوسانات ارزی باشد این کشور و بانک زراعت ترکیه و ایش بانک ترکیه را انتخاب نمایند.

یعنی ایرانیان به راحتی می توانند در این بانک ها حساب های ارزی باز کنند البته لازم به ذکر است که امکان ارسال سوئیفت دلاری همچنان برای ایرانیان به دلیل تحریم های مالی آمریکا بسته است ولیکن شما می توانید با افتتاح حساب ارزی در ترکیه به دلار، یورو و لیر به راحتی سوئیفت دریافت کنید.

همچنین با اخذ ویزا کارت یا مسترکارت خرید اینترنتی از همه جای دنیا داشته باشید و همچنین در زمان مسافرت به خارج از ایران پول نقد دریافت کنید.

البته در نظر داشته باشید که به دلیل همین محدویت های مالی اعمال شده ایرانیان امکان تبادلات مالی جهانی را ندارند و همین امر سبب شده است که شرکت های بزرگی که در زمینه جابه جایی پول فعالیت می کنند به مانند Xoom, Moneyram,Paypal, Western Union  و … نتوانند در ایران فعالیت داشته باشند.

البته قابل تذکر است که Paypal به دلیل به توافق نرسیدن با دولت ترکیه در ارتباط با پرداخت مالیات نتوانست در ترکیه به فعالیت های خود ادامه دهد. ولی مابقی شرکت ها همچنان در ترکیه فعال هستند.

خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه

خدمات ارزی ترکیه چه کمکی به شما می کند

شاید بسیاری از شما در خصوص خدماتی که می توانید از کشور ترکیه بگیرید اطلاعات درستی نداشته باشید. در این بخش سعی شده است تا به برخی از این موارد اشاره شود.

در صورتی که شما در خارج از ایران بازنشسته شدید و مبلغ حقوق ماهیانه شما باشد به حساب ارزی شما واریز گردد بانک های ترکیه می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند یعنی شما به راحتی می توانید از طریق همراه بانک و اینترنت بانک مبلغ خود را در ایران دریافت کنید.

یا برخی از افراد درآمدهایی خارج از ایران به یورو و یا دلار دارند که امکان پرداخت این مبالغ در ایران برای این افراد مهیا نیست این در حالی است که خدمات بانکی و ارزی ترکیه می تواند مناسب ترین گزینه برای این افراد باشد.

در صورتی که از نزدیکان شما در خارج از کشور دانشجو می باشد به جای ارسال دستی پول که بسیار مشکل و در برخی از موارد غیر ممکن می باشد به راحتی می توانید از طریق حساب ارزی خود در ترکیه این کار را انجام دهید بدون این که نیازی به اخذ شهروندی ترکیه و یا اخذ اقامت بلند مدت ترکیه داشته باشید.

یا حتی زمانی تصمیم به خرید ملک در ترکیه اخذ می کنید می توانید از حساب خود برای حواله استفاده نمایید و همچنین بسیاری از خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه که شما می توانید از موسسه مهاجرتی ترکیه اخذ کنید.

 

موارد مورد نیاز ارسال حواله

در بسیاری از موارد مدارکی که شما برای حواله های ارزی باید ارایه دهید شبیه به هم هستند ولیکن در این بخش سعی شده است تا شما را با برخی از آن ها آشنا کنیم.

مدارم لازم ارسال حواله یورو به ترکیه شامل دو مورد می باشد:

  1.  Bank Name ( نام بانکی که قصد حواله به آن را دارید)
  2. Account Number  ( شماره حساب )

البته در برخی از موارد شما نیاز به اطلاعات دیگری نیز دارید که به شما توصیه می شود حتما قبل از انجام هر گونه خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه این موارد را داشته باشید:

  • Account Number  ( شماره حساب )
  • Swift(BIC)
  • Bank Name ( نام بانکی که قصد حواله به آن را دارید)
  • Account Holder Name
  • Account Holder Address
  • Bank Address

 

سوالات متداول خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه

  1. حساب های ارزی ترکیه به سیستم بانکداری جهانی متصل هستند؟ بله شما می توانید از طریق افتتاح حساب ارزی در ترکیه ویزا کارت و یا مستر کارت دریافت کنید و از خدمات آنها استفاده نمایید.
  2. آیا در ایران به حساب ارزی خودم دسترسی دارم؟ بله از طریق همراه بانک و یا اینترنت بانک خارج از ترکیه می توانید به حساب های خود دسترسی داشت باشید و آنها را مدیریت کنید.
  3. آیا می توانم با حساب خودم حواله سوئیفت داشته باشم ؟ خیر به دلیل تحریم های آمریکا امکان سوئیفت دلاری برای ایرانیانی که با پاسپورت ایرانی خود حساب باز کرده اند وجود ندارد.
  4. مدت زمان ارسال حواله چقدر زمان می برد؟ ارسال حواله می توانید بین نیم ساعت الی ۲۴ ساعت به طول انجامد.
  5. برای حواله محدودیتی وجود دارد؟ خیر هیچ نوع محدودیتی در ارسال حواله به دلار، یورو و لیر وجود ندارد.

این مطلب را منتشر کنید

آیا این مطلب را پسندیدید

0

مطالب مرتبط

کرونا بیشتر فرودگاه‌های کشور را تعطیل کرد

کرونا بیشتر فرودگاه‌های کشور را تعطیل کرد فارس/ سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: با شیوع کرونا در برخی فرودگاه های کشور هیچ پروازی انجام نمی‌شود. در برخی فرودگاه ها بیش از ۹۰ درصد پروازها کاهش یافته است و در برخی دیگر از فرودگاه‌ها ۷۵ درصد پروازها کاهش یافته است. رضا جعفر زاده در در تشریح آخرین وضعیت ضدعفونی فرودگاه ها و کنترل بیماری ...

چهار اشتباه مهم در انتقال پول بین ایران و ترکیه

انتقال پول به خارج از کشور همیشه یک نگرانی مهم را ایجاد می‌کند، چه برای خانواده هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند و می خواهند پول انتقال بدهند و چه افرادی که صاحب کسب و کار آنلاین هستند و باید به تامین کنندگان خارج از کشور پول پرداخت کنند و پروسه انتقال پول را طی کنند. چند سوال ...

تحلیل اتفاقات اخیر قیمت دلار

تحلیل اتفاقات اخیر قیمت دلار تا پیش از شروع هفته جاری روند بازار ارز نزولی بود و قیمت دلار پی در پی در حال کاهش بود. این کاهش ناشی از چه عواملی بود و کنترل قیمت دلار تا چه مدت می‌تواند ادامه‌دار باشد؟ قیمت دلار در امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافت اما تا پیش از شروع هفته جاری، روند بازار ارز ...

نحوه انتقال پول به خارج از کشور

نحوه انتقال پول به خارج از کشور شاید زمانی که صحبت از انتقال ارز می شود اولین راهی که به ذهن بیشتر ما می رسد، استفاده از سیستم بانکی سنتی است. که البته بهتر است آخرین روش باشد! چرا که استفاده از این روش با توجه به روش های جدیدی که برای انتقال پول ایجاد شده است نه تنها هزینه زیادی دارد بلکه مدت ...

بلاگ پرشین

پرشین را در دنبال کنید