کارگو – کارگو هوایی – کارگو زمینی

۱۳۹۸/۱۰/۱۳

کارگو – کارگو هوایی – کارگو زمینی

در ادبیات معمول جهان کارگو (cargo) به محصول یا کالایی گفته می شود که قرار است توسط حاملی به صورت حمل هوایی، حمل زمینی و یا حمل دریایی حمل شود.

اما در کشور ما ایران، هر کس تعریف خاصی از کلمه کارگو (cargo) دارد.

در این مقاله قصد داریم تا به موارد از جمله کارگو هوایی ، هزینه کارگو ، گارگو بار ، کارگو بار مسافر و به نحوه عملکرد صادرات هوایی و کارگو فرودگاه امام خمینی بپردازیم.

 

کارگو در ادبیات انگلیسی

در دیکشنری از کلمه کارگو بدین شکل یاد شده است :

 

All articles, goods, materials, merchandise, or wares carried onboard an aircraft, ship, train, or truck, and for which an air waybill, or bill of lading, or other receipt is issued by the carrier. It includes livestock, but usually does not include bunkers (fuel for powering the vessel or vehicle), accompanying baggage, vessel or vehicle’s equipment and spare parts, mail, and stores. Personnel carried onboard are classified as crew or passengers.

 

ترجمه متن فوق بدیل گونه است که : تمامی مواد، کالاها، مصالح،مال التجاره که به صورت حمل هوایی، دریایی و یا زمینی حمل می شود که دارای بارنامه هوایی،دریایی و زمینی است و یا دارای هرگونه رسید حملی از شرکت حمل کننده است ائم از چهارپایان، لوازم شخصی مسافران،اجزا و قطعات لوازم خودرو و …،نامه و حتی چمدان های همراه مسافر در کابین که توسط هواپیما حمل میشوذ را کارگو می نامند.

کارگو - کارگو هوایی - کارگو زمینی

کارگو هوایی

به مجموعه اقداماتی که جهت حمل بار هوایی انجام میشود کارگو هوایی میگویند. این نوع حمل در قالب کارگو بار تجاری و کارگو بار مسافر می باشد.

این اقدامات میتواند برای بار های ورودی به کشور و بار های خروجی از کشور باشد که برای بار های خروجی از کشور این اقدامات توسط کارگو فرودگاه امام خمینی یا پایانه هوشمند صادرات انجام می شود.

هزینه ارسال بار که بعضا به اشتباه آن را هزینه کارگو نیز آن را میشناسند برای هر مسیر و هر وزنی متفاوت است.

ممکن است شما کارگو ای از آلمان به ایران داشته باشید که هزینه کارگو هوایی این کالا بسته به ایرلاین، ابعاد و وزن آن متغیر باشد.

 

چه عواملی بر هزینه کارگو هوایی تاثیرگذار است؟

عوامل تاثیر گذار بر هزینه کارگو هوایی به شرح زیر است:

ترم حمل ( قرارداد حمل )

آیا کارگو بار مسافری است یا کارگو بار تجاری

مبدا و مقصد محموله کجاست

ماهیت کالا ( آیا بار کالای عمومی است یا کالای خطرناک )

وزن و ابعاد محموله چقدر است؟

آیا باید با هواپیما کارگو ( فریتر ) حمل شود یا هواپیما مسافربری

 

ترمینال کارگو فرودگاه امام خمینی

حمل بار هوایی از تهران از طریق ترمینال کارگو فوردگاه امام خمینی یا همان پایانه هوشمند صادرات انجام میپذیرد

 

تعابیر ایرانیان و بازرگانان ایرانی از کلمه کارگو

در صنعت حمل و نقل و بازرگانی خارجی هر کس بسته به نوع فعالیت خود از این کلمه برداشت خاصی میکند.

مثلا آن دسته از هموطنانمان  که در چین زندگی میکنند و یک انبار را اجاره میکنند تا بار های بازرگانان را به سمت ایران به صورت حمل کانسولیدیت بفرستند به خودشان میگویند کارگو.

مثلا کارگو ما توی گوانجو هستش!! که با توجه به تعاریف فوق برداشت غلطی از کسب و کار خود دارند.

بعضی از فعالان حوزه صادرات هوایی بر این باورند که این کلمه فقط به بار های هوایی اطلاق میشود.

یا حتی شرکت هایی که از ترکیه بار کانسولیدیت به سمت ایران حمل میکنند نیز به نحوه کسب و کار خود میگویند کارگو.

 

کارگو بازرگانی پرشین

در کارگو پرشین محصولات مورد نظر از سطح جهان خریداری می شود و سپس بسته بندی می شود و به ایران به صورت هوایی ارسال می شود و سپس پیک شرکت آن را در منزل مقصد تحویل می دهد.

برای ارسال بارهای به صورت عمده با وزن زیاد به ترانزیت و با کشتی ارسال می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر در تماس باشید.

تماس – تلگرام – واتس اپ

۰۰۹۰۵۵۳۵۵۵۵۳۳۳
۰۰۹۰۲۵۸۲۶۳۷۹۷۸

 

کارگو – کارگو هوایی – کارگو زمینی

این مطلب را منتشر کنید

آیا این مطلب را پسندیدید

0

مطالب مرتبط

بلیط لحظه آخری دنیزلی

بلیط لحظه آخری دنیزلی سفر به دنیزلی دنیزلی، قطب تجاری و صنعتی جنوب شرقی ترکیه است. این شهر به عنوان یک مرکز تجاری پر جنب و جوش در قرن 14 رشد کرد. صنعت نساجی این شهر بسیار مشهور و شناخته شده است. جهانگرد عرب، ابن بطوطه دنیزلی را شهری مناسب برای مقاصد تجاری با هفت مسجد، حمام، و بازار می شناسد. بسیاری از اقوام ...

پولشویی چیست و چگونه انجام می شود؟

پولشویی چیست و چگونه انجام می شود؟ شاید اصطلاح پولشویی را این روزها بسیار شنیده باشید که افراد زیادی به واسطه آن رهسپار زندان شده‌اند، در ادامه به توضیح پولشویی به زبان ساده می پردازیم.... پولشویی به زبان ساده هر فعالیتی که با پنهان ساختن آن یا تغییر کلی ماهیت آن همراه بوده درآمد های به دست آمده از آن به شکلی ...

تحلیل اتفاقات اخیر قیمت دلار

تحلیل اتفاقات اخیر قیمت دلار تا پیش از شروع هفته جاری روند بازار ارز نزولی بود و قیمت دلار پی در پی در حال کاهش بود. این کاهش ناشی از چه عواملی بود و کنترل قیمت دلار تا چه مدت می‌تواند ادامه‌دار باشد؟ قیمت دلار در امروز نسبت به روز گذشته افزایش یافت اما تا پیش از شروع هفته جاری، روند بازار ارز ...

حواله به ترکیه

حواله به ترکیه ارسال حواله به ترکیه چگونه انجام می شود خدمات ارزی و ارسال حواله به ترکیه در طی سال های اخیر به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا توانسته است بسیاری از مشکلات ایرانیان را حل کند. جدای از این که دولت و مردم کشور ترکیه از دیرباز روابط مسالمت آمیز و خوبی با ایرانیان داشته اند سیستم بانکی ترکیه ...

بلاگ پرشین

پرشین را در دنبال کنید