کمترین نرخ حواله ارزی

۱۳۹۸/۱۱/۰۹

قیمت حواله ارزی بر اساس نرخ فروش ارز و کارمزدهای آن متفاوت بوده و هر شرکتی اجازه دارد قیمت ها و کارمزدهای خود را تعیین کند. بنابراین با مقایسه هزینه دریافتی شرکت ها و انتخاب بهترین گزینه می توانید حواله ارزی را با کمترین نرخ ارسال نمایید.

 

کمترین نرخ حواله ارزی

ارز

ارز عموماً نوع پذیرفته‌ شده‌ای از پول است که شامل سکه و اسکناس‌های کاغذی می‌شود و توسط دولت توزیع شده و در داخل اقتصاد گردش دارد. یکی از تفاوت‌های بین معاملات مالی در داخل کشور و مبادلات بین‌المللی این است که درتجارت داخلی نیاز به پرداخت و دریافت وجوه بر حسب پول رایج ملی است اما در معاملات خارجی معمولاً این وجوه به شکل پول‌های رایج و معتبر خارجی، پرداخت می‌شود.

 

نرخ ارز

نرخ ارز عددی است که ارزش پول کشوری را برحسب ارز یا پول کشور خارجی در زمان معین نشان می دهد. در بیان نرخ ارز، معمولا دو روش وجود دارد:

یکی از روش ها این است که پول ملی به عنوان پول پایه و ارز به عنوان پول متغیر معرفی و  محاسبه شود که این روش در بازار های ارزی انگلیس و استرالیا مورد استفاده است

در روش دیگر، ارز یا پول خارجی به عنوان پایه و پول ملی به عنوان متغیر معرفی و محاسبه می شود. به علت تسلط دلار به عنوان ارز قوی، در اغلب بازار های ارزی دنیا به غیر از انگلیس و استرالیا، از روش  پایه دلار استفاده می شود.

 

تعیین نرخ ارز

دو روش تعیین نرخ ارز وجود دارد: درکشورهایی که ورود و خروج ارز آزاد می باشد و دولت و بانک مرکزی نوعا در بازار ارز دخالتی ندارند، درحقیقت یک بازار جهانی ارز وجود دارد، ورود و خروج ارزهای مختلف در آن آزاد می باشد و نظام ارزی آن، نظام آزاد ارز نامیده می شود.

در حالت دیگر، درکشورهایی که ورود و خروج ارز تحت کنترل دولت و بانک مرکزی است، بازار ارز یک بازار داخلی، محدود و تحت کنترل است و نظام ارزی، نظام کنترل ارز نامیده می شود.

 

حواله ارزی

حواله ارزی نوعی درخواست پرداخت از سوی مشتری به بانک است که طبق آن بانک یا مؤسسه مالی به تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی، به یکی از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر می‌کند و از آن موسسه می‌خواهد مبلغ حواله را به ذینفع آن، پرداخت نماید. در واقع جهت ارسال ارز از طریق یک بانک به حساب فرد یا شرکت در بانک مقصد از حواله ارزی استفاده می گردد.

 

قیمت حواله ارزی

قیمت حواله ارزی براساس نرخ فروش ارز و کارمزدهای آن مشخص و از مشتری دریافت می گردد. بنابراین قیمت حواله ارزی اغلب متفاوت است.

شرکت هایی که خدمات انتقال پول به خارج از کشور را ارائه می دهند برای این کار دستمزد می گیرند و هر شرکتی اجازه دارد کارمزدهای خود را تعیین کند.

علاوه بر هزینه انتقال وجه، هزینه دیگری نیز برای تبدیل ارز به پول جاری کشور مقصد کسر می شود. مقدار این هزینه ها در اغلب موارد بسیار متفاوت است. بنابراین هزینه های حواله ارزی عبارتند از:

هزینه انتقال ارز

هزینه تبدیل ارز که به آن هزینه صرافی می گویند

هزینه های دریافت وجه از طرف گیرنده

 

نکات مهم در کمترین نرخ حواله ارزی

انتقال مبالغ بالا اغلب ارزان تر از چند انتقال با مبالغ کم است

انتقال پول در مدّت چند ساعت معمولاً گرانتر از انتقال در چند روز است

گزینه های مختلف انتقال پول را با هم مقایسه کنید

شرکت بازرگانی پرشین با سال ها سابقه فعالیت در زمینه حوالجات ارزی به اقصی نقاط دنیا تلاش می کند شما را در ارسال انواع حوالجات ارزی با کمترین قیمت همراهی نماید.

تمامی پرداخت ها در شرکت بازرگانی پرشین در سریع ترین زمان ممکن طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت توسط کارشناسان شرکت انجام می شوند و رسید بانکی در اختیار شما قرار می گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه کمترین نرخ حواله ارزی با کارشناسان شرکت بازرگانی پرشین تماس بگیرید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به صورت صد در صد تضمینی درخواست شما انجام شود.

این مطلب را منتشر کنید

آیا این مطلب را پسندیدید

0

مطالب مرتبط

نرخ حواله لیر

نرخ حواله لیر لیر ترکیه در سال های گذشته لیر ترکیه از جمله ارزهای پر معامله میباشد که میتوان نسبت به معاملات در تمام بازار ارزی کشور رتبه چهارم را به آن اختصاص داد به همین دلیل در ایران فقط با کلمه لیر شناخته میشود. با وجود تجارت مابین کشور ترکیه و ایران حجم 95% از معملات لیر بصورت حواله انجام میگیرد. انواع حواله لیر ...

سوئیفت چیست و عملکرد آن چگونه است؟

سوئیفت چیست؟ سوئیفت (نوشتار به زبان انگلیسی: SWIFT)   Society for Worldwide Inter bank Financial Telecommunication معنی به زبان فارسی : جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی میباشد که یک انجمن تعاونی غیرانتفاعی است ، در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی ، با هدف یک پارچه سازی سیستم انتقال ارزی مابین کشور های عضو و اعمال یک روش استاندارد ...

خرید مستقیم از ترکیه چگونه است؟

خرید مستقیم از ترکیه چگونه است؟ خرید مستقیم از ترکیه برای افرادی که به برندهای معتبر این کشور علاقمند هستند و برای صاحبان فروشگاهها بسیار جذاب است و سالانه سیل زیادی از این افراد برای خرید وارد ترکیه می شوند. در گذشته برای خرید از ترکیه حتما باید به این کشور سفر می کردید ولی در حال حاضر راههای دیگری که به صرفه تر هم ...

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به ترکیه است. ترکیه رشد اقتصادی امیدوار کننده ای دارد و انتظار می رود یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد باشد. علاوه بر این ترکیه سرمایه گذاری مستقیم خارجی را تشویق می کند. زیربنای خوب و نیروی کار رقابتی، دو دلیل اصلی دیگر است که سرمایه گذاران به ...

بلاگ پرشین

پرشین را در دنبال کنید